Doorgaan naar hoofdcontent

Gouden plak!

Mensen, we hebben onze eerste gouden Plak binnen. Een rare zin want op het moment van schrijven is er nog geen Nederlander op het ereschavot geweest. Een Belg wel. Hij won het onderdeel Fiets em erin, door gewoon op zijn fiets te blijven zitten. Ik verdenk John de Mol ervan dat hij zich met het onderdeel wielrennen heeft bemoeit om het wielrenner wat spectaculairder te maken, dit met een aantal sensationele botbreuken tot gevolg. Hiermee wil ik overigens niets afdoen aan de prestatie van Van Avermaet want hij reed subliem. Maar goed ik dwaal af, de gouden Plak. Diegene die gister het Volleybal hebben gezien begrijpen mij en de titel van dit stuk.



Wat hadden we gister de Chinese vrouwen onder de Plak zitten zeg, Celeste Plak welteverstaan.
Excuus voor de foute woordgrap, maar ik zal niet de eerste noch de laatste zijn die hem maakt. Wat een kracht heeft die vrouw zeg! Waarschijnlijk heeft haar coach haar een miljoen euro beloofd als ze die bal doormidden kon slaan. Ze zal zelf ook wel weten dat dat niet kan maar je kan het allicht proberen. De Chinezen konden enkel nog dekking zoeken. Uiteraard was bijvoorbeeld een Sloetjes ook heel goed, volleybal is een teamsport en het hele team heeft China op haar knieën gedwongen. Toch had Plak iets speciaals.

De ontlading na een gescoord punt. Het was met recht een Oranje Leeuwin die haar succes in euforie zag veranderen. Wat een ontlading! Alleen daarom hoop ik op goud voor de Nederlandse dames bij het volleybal. Als Chef de Mission zou ik proberen om haar bij meer sporten onder te brengen. Het is jammer dat het estafette zwemmen voor de dames al geweest is, met haar erbij was de vierde plek nog iets geweest om te vieren. Zeg nou zelf wie zou verwachten dat de estafetteploeg met Celeste vierde zou worden? Het was al een hele prestatie geweest om die badmuts op te doen.
" Als Celeste Plak had meegedaan met republikeinse voorverkiezingen dan was Donald Trump finaal kansloos geweest en had hij op zijn knieën gevraagd of hij toiletjuffrouw mocht worden in het Witte huis."
Celeste Plak, ze kan wat mij betreft niet genoeg in de spotlights staan. Koppel haar aan een uitgerangeerde topvoetballer en ze krijgt meer aandacht. Trouwens in het voetbal zouden ze wel wat meer Celeste Plak kunnen gebruiken. Wat meer power. Met haar erbij zou het afgelopen EK leuk zijn geweest om naar te kijken. Sterker nog.  Als Danny Blind fors meer Celeste-Plak-gehalte had gehad om zijn ploeg te kunnen inspireren dan had Nederland het EK niet alleen gehaald maar ook nog eens gewonnen, op teenslippers notabene!

Ik vind dat als we gaan googlelen op powervrouw dat er pontificaal een afbeelding moet komen van Celeste Plak. Als Celeste Plak had meegedaan met republikeinse voorverkiezingen dan was Donald Trump finaal kansloos geweest en had hij op zijn knieën gevraagd of hij toiletjuffrouw mocht worden in het Witte huis. Een mogelijke derde wereld oorlog zou dan zijn afgewend. Celeste Plak 4 President! Desnoods voor Amerika. Bij gemis aan een Erica Terpstra languit op de bank in de studio van de NOS zeg ik het maar: Celeste, je bent een kanjer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.