Doorgaan naar hoofdcontent

Manneke Pies

Van absoluut talent, sensatie, waanzinnige inhaalmanoeuvres en nog betere verdedigingsmoves naar roekeloos, agressief, stupide en zelfs rijp voor een psychiater. Op Spa deed Manneke pies van zich spreken. Iedereen Moest zijn piesje doen en Max was het paaltje. Weet niet of hij het fijn vindt maar ik moet ook heel nodig. Niet zozeer over Max maar over het opportunisme wat de Formule 1 heet. Het opportunisme is in de Formule 1 zo gigantisch groot dat je de rechten ervan, naast de Formule 1 rechten zelf, moet kopen bij ene mr. B.


Het enige wat ik Max, na het tegenvallende Spa weekend, verwijt is zijn reactie na de race. De Ferrari’s verpesten zijn race dus rijdt hij ze er liever vanaf dan dat hij ze er voorbij laat. Rancune past niet in een cockpit van de Red Bull. In de eerste bocht heeft hij gegokt en verloren. Ook dat is autorace. Dat hij dan zijn gram later in de race moet halen is menselijk maar dat zou niet zijn motivatie moeten zijn. Hij moet beter weten.

The Iceman ontdooide, niet voor de eerste keer dit seizoen, van woede om Max. Levert leuke tv op volgens Max, ik vind het maar irritant. Iets zegt mij dat Raikonen misschien helemaal niet zo goed is in inhalen. Dat met die Haas ging ook niet echt lekker? Ik hoopte op een scheldkanonnade van de Fin op zich zelf over de radio, maar het bleef met een vraag of de banden nog wel intact waren.

Zou een Hamilton dit zijn overkomen? Vettel kwam er ook gewoon langs, hij moest er wel voor vechten, maar hij kwam er zonder gezeur langs. Dit terwijl Vettel  dit seizoen best veel zeurt. Toch stond Raikonen als eerste voor de microfoon om zijn piesje te doen. Dit met bijval van Vettel.  Hierdoor ging het niet over de eerste bocht waarbij Vettel zijn teamgenoot weinig ruimte gaf. Was zijn auto zilver dan had hij een reprimande gehad.

Over de mannen in het zilver gesproken. Zelf Lauda moest nodig plassen: Als Max niet inziet dat hij fout zit moet hij naar de psychiater. Hij zou wel even met Jos gaan praten, hij kent hem goed. Dat hij Jos goed kent lijkt mij ongeloofwaardig. De rest van zijn verhaal ook. Wat als Max in een zilveren bolide had gereden? Ook Villeneuve ging weer los op Max. Nu is Villeneuve sowieso incontinent als het om Max gaat. Dat geeft niet, maar echt van waarde is het dan ook niet meer.

Maar het ergst van allemaal zijn wij de racefans. Max zou worden beschermd door de FIA, vanwaar dan die punten op zijn licentie? Wij willen toch sensatie!  Dat hebben we, maar nu is Max gevaarlijk. De inhaalactie van Max vorig jaar op Nasr, was die zonder gevaar? Nee, maar deze werd wel bekroond met beste inhaalactie van het jaar. Als Max geen regel overtreed kan hij toch niet bestraft worden. Wellicht dat als de FIA het droog houdt wij dan ook ons piesje moeten inhouden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.