Doorgaan naar hoofdcontent

Klimatig

Vorige week verveelde ik mij behoorlijk en als ik iets niet kan gebruiken is het verveling. Dus kocht ik maar een krant, niet zomaar een krant maar een weekendkrant, en omdat ik altijd een rommeltje maak van een krant kocht ik een E-paper, want daar kan je gewoon mee swipen zonder een rommeltje te maken, dat moet je eens met een normale krant proberen.
Omdat mijn voorkeurskrant kennelijk geen losse e-papers verkoopt, besloot ik te gaan voor die krant waarbij in het weekend een cabaretier met bril zijn mening over de week geeft en waarin een rijdende rechter met vrienden een cartoon heeft met grappige vogeltjes.


De krant pakte uit over het weer want het was heel warm geweest. Op zich niets nieuws want ik neem aan dat iedereen in Nederland dat wel door heeft gehad. Maar er was een onderliggend probleem, ook niets nieuws zolang je maar niet op de FvD of PVV stemt, indien je dat wel doet zijn die artikelen wellicht een eyeopener. Ook de columniste van dienst (geen cabaretier, wel brildragend) deed een duit in het zakje. Vliegtuigen en cruises moesten aan de ketting gelegd worden! Een pittige en prikkelende uitspraak, zoals je die van een columniste mag verwachten. Maar ook hypocriet.

Niet van de columniste van dienst, wel van de betreffende krant. Ik swipte een paar pagina’s terug, te ver terug want ik vind swipen leuk en ik verveelde mij. Maar daar trof ik een advertentie van de firma Air Cruise, nog nooit van dat bedrijf gehoord maar laat ik het zo stellen, de titel van de firma schetst een heel behoorlijk beeld van de dienst aan die het aanbiedt. Voor €40.000,- p.p. kan je lekker 20 dagen cruissen door Australië en Nieuw Zeeland, in een vliegtuig. Ik denk dat je voor dat geld mag hopen op een kerosinestoring bij de lokale luchthaven zodat je er nog een dagje eraan kan plakken om meer waar voor je geld te krijgen, lekker back to basic op een veldbedje kamperen in een vertrekhal.
" Vliegtuigen en cruises moesten aan de ketting gelegd worden! Een pittige en prikkelende uitspraak, zoals je die van een columniste mag verwachten. Maar ook hypocriet."
 Niets geen vliegtuig of cruise aan de ketting, maar gewoon lekker combineren, en toegegeven het werkt wel besparend om ze tegelijkertijd te doen in laats van los van elkaar. Bovendien als je altijd al hebt willen cruissen dwars door Afrika is een vliegtuig best een uitkomst. “Wat kunnen we niet cruissen door Afrika? Nee, de rivieren zijn niet breed genoeg. Oh kunnen ze die niet gaan uitgraven dan? Nee, het schijnt al een hele opgave te zijn om daar voldoende waterputten te bouwen, laat staan waterwegen”.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb best wel een beetje het idee van het verdienmodel van een krant. Met teruglopende abonneeaantallen zijn de advertentie inkomsten alleen maar van een groter belang geworden. Maar het komt op mij een beetje over alsof de paus zijn preek afsluit met de woorden: Deze preek werd mede mogelijk gemaakt door Durex, for your pleasure only gevolgd door een moeizame knipoog. Maar goed de verveling was over al was het wel behoorlijk klimatig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.