Doorgaan naar hoofdcontent

Kijk uit... Chauvinisme.

Wat een ellende vrijdag. “Wij” waren, in de gedaante van Bauke Mollema, op koers om bijna de tour te winnen, Froome was te ver weg, het veel zeggende en tevens diplomatieke “uhh ja we letten wel op Bauke” van Sky ploegleider Knaven op een vraag van een chauvinistische (niets mis mee) verslaggever beaamde dat. Toch stonden “we” aan het eind van de etappe tiende in de gedaante van Bauke met een gebroken pols in de gedaante van de pols van Tom Dumoulin. Daarmee hebben “we” overigens een medaille die “we” al hadden ingepakt voor de terugreis uit Rio nog weer even uit de koffer gehaald.


Vroeger werden “we” met Zoetemelk op onze sloffen tweede. Nu blijkt dat een enorme opgave te zijn. Steven Kruiswijk kwam in de Giro nog heel dichtbij met zijn vierde plek. Het enige wat dat ons bracht waren goedkope tompoezen van de sponsor. Toch jammer dat ze bij het schaatsen geen roze leiders pakken hebben. In het schaatsen zit men met smacht te wachten op het pensioen van Kramer. Dit tot verontwaardiging van Yep Kramer die al jaren gestopt is met het langebaanschaatsen.

Toch zijn “we” sportief lekker bezig. Max Verstappen heeft vleugels in de Formule 1, de rest ook maar hij gebruikt ze beter. “Onze” vrouwen of in elk geval die van Rafael van der Vaart, kunnen goed handballen en waar de beste stuurlui aan wal staan hebben “wij” de beste Schippers op de atletiekbaan. Met Dumoulin hebben “we” een favoriet bij de tijdrit, mits pols niet gebroken is uiteraard.

Met hockey doen “we” al jaren mee op het hoogste niveau. Daar zouden de voetballers eens een voorbeeld aan moeten nemen. Alleen die kunnen geen strafcorners nemen, misschien dat het daaraan ligt. De dames, de  heren en ook de rolstoelhockeyers zorgen geregeld voor eremetaal.
"Het schijnt dat het probleemloos kunnen darten van Nederlandse darters door de hele EU een reden was voor Boris Johnson om pro Brexit te zijn."
Ook wat darten betreft doen “we” het goed, nu kan je er een discussie over houden of darten niet meer een spel in plaats van een sport is maar die discussie sla ik over omwille van de lengte van dit blog en omdat het mooi weer is en niet het hele weekend binnen wil zitten om dit blog te schrijven.

De Britten hopen na een Brexit op Nexit uit het Britse darten. Het schijnt dat het probleemloos kunnen darten van Nederlandse darters door de hele EU een reden was voor Boris Johnson om pro Brexit te zijn. Na het vertrek van Jeremy Clarksson bij Top Gear Maakt men daar wel vaker rare beslissingen. Dit terzijde.

Al met al lijkt het een mooie zomer te worden in Rio, mits we uiteraard niet in de gedaante van de pols van Dumoulin zijn. Al kan hij altijd nog verassen. Fijn dat er geen Nederlands elftal mee doet  Bij de andere sporten maken we tenminste kans op een overwinning. Al komt dat voetbal er ook weer bovenop, niet goed genoeg om te winnen maar wel goed genoeg om ons het gevoel te geven dat wel al gewonnen hebben, zolang we maar geen Johan Derksen heten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.