Doorgaan naar hoofdcontent

Het knuffelkontje.

Zelden is er op mijn blog ruimte voor reclame of lofuitingen voor bedrijven. Dit blog dient namelijk een objectief subjectief beeld te geven van hoe de schrijver van dit blog de wereld en haar grillen met betrekking tot de schrijver van dit blog ervaart. De vorige zin mag gerust nog een keer gelezen worden, ik ben best trots op de bewoording daarvan. Er zouden drie redenen kunnen zijn waarom er een bedrijf op dit blog besproken zou kunnen worden. Ten eerste omdat het gewoon een goed en leuk bedrijf is. Ten tweede omdat de eigenaresse heel aardig is. Ten derde omdat er belastbaar beeld en / of geluidsmateriaal van de schrijver van dit blog in handen is gevallen van de eigenaresse van het betreffende bedrijf.

Ik kan iedereen verzekeren dat het hier gaat  om de eerste twee redenen, over de derde reden geeft de schrijver van dit blog geen commentaar. Ik heb het over het Knuffelkontje. Het Knuffelkontje verkoopt speelgoed voor kinderen en volwassenen met een lichamelijke en /of verstandelijke beperking. Het gaat echt om specifiek speelgoed wat niet zo heel makkelijk te vinden is.  De eigenaresse van het Knuffelkontje, Nicole Dijkstra, heeft geen paramedische achtergrond of iets dergelijks. Des te opmerkelijker vind ik het daarom dat ze een bedrijf heeft wat zich richt op deze doelgroep.

Ze had ook een bedrijf kunnen opstarten wat zich richt op de verkoop van hulpmiddelen bij het al dan niet pijnvrij verwijderen van lichaamsbeharing. Geloof me, ze had dat echt kunnen doen. Ze heeft dat niet gedaan omdat ze in mijn ogen zeer begaan is met de doelgroep van het knuffelkontje, zo gaat ze al verschillende jaren mee als vrijwilliger met een vakantieorganisatie voor gehandicapten. Daarnaast heeft ze niet zo gek veel met de doelgroep die gebruik maakt van hulpmiddelen bij het al dan niet pijnvrij verwijderen van lichaamsbeharing. Helemaal uitsluiten durf ik dat niet. Iedereen heeft zo zijn of haar eigen guilty pleasure en dat moeten we vooral zo laten.

Het knuffelkontje zorgt bij mij voor een hoop jeugdsentiment. Het Knuffelkontje biedt speelgoed aan waar ik mij als kind, vroeger op de mythylschool, mee speelde. Zo kreeg ik om mijn kleurpotloden van die greepjes waardoor ik ze nog beter vast kon houden. Waar ik de beste herinnering aan over hou zijn de rolborden. Als kind was ik gewoon de master van de rolborden. Op school was ik in één ding echt heel goed en dat was rolborden.

Ik vond het ook daadwerkelijk jammer dat ik thuis geen rolbord had (maar ja waar moest je zo’n ding kopen?). We hebben thuis namelijk een enorme helling en het was wel heel leuk geweest om daar met een rolbord vanaf te gaan. Met de wetensschap van nu denk ik niet dat mijn moeder daar zo blij mee zou zijn, maar ja als kind luister je nou eenmaal niet zo goed naar je moeder.

Ik vind het te prijzen als iemand zo’n bedrijf runt. Het is niet alledaags, maar het is goed dat het er is.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.