Doorgaan naar hoofdcontent

Nazomeren.

Voor een aantal weken terug heb ik een workshop help, hoe schrijf ik een column mogen volgen bij de BDU. Of de stukjes op dit blog daadwerkelijk leuker worden valt natuurlijk te bezien maar het is er voor mij in elk geval leuker op geworden de stukjes te maken en dat is in elk geval een winstpunt...


De huiswerkopdracht van die workshop wil ik de lezers van dit blog niet onthouden. Mocht iemand zich storen aan de woordgrapjes, die daadwerkelijk te flauw zijn, mijn welgemeende excuses ;-). Hij is voor dit blog wat aan de korte kant maar er zal spoedig weer een oude vertrouwde blog komen.


Nazomeren.

De zomer van 2011 zal ik niet onthouden vanwege het weer. Want het was het weer niet. Ik zag de bui al hangen en had al eerder besloten om in de zomer richting Frankrijk te gaan. Daar was het weerlicht, met hagel. Overigens bleef dit beperkt tot de eerste avond. Aldaar een heerlijke vakantie gehad.

Eenmaal thuisgekomen is de zomer voorbij gevlogen. Het was een grijze zomer, en dan heb ik het niet over het weer. Alles lijkt een beetje van dit weer afhankelijk te zijn. Er is bijvoorbeeld niet echt een lekkere zomerhit. De zomerhypes komen niet echt van de grond. Of toch wel? Er is één ding waar wij in Nederland massaal aan hebben gedaan. Ik kan mij sinds de Flippo geen grotere hype bedenken.

De zomerhype van  2011 is geen wuppie, Prosecco, het heeft niets met voetbal te maken en toch heeft jong en oud er van genoten. Heel Nederland is in 2011 gaan nazomeren. Niemand kan ontkennen dat het heerlijk was. Eigenlijk zou men kunnen stellen dat eind september het nieuwe augustus is. Dat brengt met zich mee dat er geen vakanties zijn en dat het op de terrasjes wat rustiger was dan anders, ook fijn.

Nazomeren, wat hebben we allemaal massaal genoten van het lekkere weer. Oké, het was wel korter dan een normale zomer, veel korter en misschien wel veel te kort. Maar hypes komen en hypes gaan, dat is maar goed ook. Ik moet er niet aan denken om nog mij nog steeds misselijk te eten aan de chips om mijn flippoverzameling compleet te krijgen. 

Reacties

  1. Zou er ook een periode van nawinteren komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. André kennende , zal hij daar zeker een column over schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad, we hebben niet echt een bepaald item of liedje gehad wat helemaal populair was deze zomer.

    Leuk dat je zo'n workshop hebt gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.