Doorgaan naar hoofdcontent

Top!

Kerst is weer geweest en dat betekent maar 1 ding. De kerstplaylists kunnen voor een jaar weer genegeerd worden want de Top 2000 knalt door de speakers. Hier althans wel. De TV speakers welteverstaan want wat is dat toch leuk dat mensen kijken! Echter door iets met een virus gaat het de laatste paar jaar toch wat anders. Toch is het er zeker niet minder op geworden! Waar je eerst mensen naar een DJ achter glas zag kijken, een biertje zag nuttigen of een verdwaald danspasje zag doen, zie je de mens de laatste paar edities in zijn natuurlijke habitat: Thuis.

Wat een heerlijkheid is dat! Of nou ja ook niet altijd. Misschien goed om maar gelijk van de mogelijkheid gebruik te maken om te zeggen dat als je nog een badjas aan hebt en de krulspelden nog in het haar zitten het misschien geen goed idee is om  achter een webcam te zitten waarvan het beeld mogelijk op TV kan komen. Aan de andere kant wie ben ik, mocht het je ding zijn, blijf het vooral doen. Toch iets wat live in het café nooit voorkwam. 

Wat mij voor de rest opvalt is dat het verbaasd/ hyperactief reageren op het moment dat je zelf in beeld komt niet alleen aan kinderen is voorbehouden. Ook volwassenen reageren verschrikkelijk blij als zij zichzelf op de televisie zien. De blijdschap wordt steevast opgevolgd door het grijpen naar de smartphone om er een foto van te maken. Een ingewikkelde manier van het maken van een selfie als je het mij vraagt maar toch leuk om te zien!

Je blijft vervolgens toch kijken om het antwoord waar te nemen.

Daarnaast heeft half Nederland een gitaar. Mocht je gewoon lekker op je luchtgitaar mee willen doen, ja dat is dus écht passé. Het is een echte gitaar of anders niet. Je hoeft er niet echt op te kunnen spelen, hengsten is eerder het woord wat in mij op komt en op het moment dat je in beeld komt moet dit net wat fanatieker gebeuren, of er nou een gitaar in het nummer voorkomt of niet. Maakt helemaal niets uit! Ik doe volgend jaar ook mee met sambaballen. Je moet toch origineel blijven.

Die berichten die via de app in beeld komen zijn ook geweldig. Menig mens vindt het een origineel idee om zijn of haar partner te huwelijk te vragen via een. Je blijft vervolgens toch kijken om het antwoord waar te nemen. Deze blijft vaak uit. Dus Emma, ik weet niet waar je over zit te twijfelen… maar Martijn en de rest van ons land is nog steeds in afwachting van jouw antwoord. Tuurlijk Martijn is niet perfect, kijkt scheel als hij nuchter is, maar niemand is perfect .…. En heel eerlijk denk ik niet dat je veel beter kan treffen, dus of je even ja kan appen. Mocht je niet weten hoe, vraag het Martijn even.

Tot slot krijgen we via de berichten ook de nodige groeten en gelukswensen uit alle windstreken. Sympathiek! Bij deze de groeten en gelukswensen terug. Tot de volgende Top 2000. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.