Doorgaan naar hoofdcontent

Hoogtepunten van column hyves

Hoi

Omdat het nog even kan duren voordat hier nieuwe blogs op komen (ben nog aan het experimenteren met kleuren enzo. en de vorm ook trouwens hier 2 blogs van hyves......

Later

26 okt 2008, 20:26
Deze week weinig nieuws waar ik echt een column over ga schrijven vandaar du gewoon een column over een soort van gedachtespinsel van mij. Ik vraag me soms wel eens dingen af zoals hoe is het om op een bandje papier hier in te spreken of hoe is het om ontzettend rijk te zijn of wat ik de laatste tijd steeds vaker afvraag: hoe is het als Feyenoord een keer een wedstrijd wint ( ). Wat ik mij laatst af vroeg was hoe het zou zijn over 50 jaar. Dan ben ik al lang bejaard. Hoe zou dat zijn???

Hoe zien de bejaardentehuizen er dan uit? Ik kan me voorstellen dat dan toch een stukje anders is. Maar wat zal er anders zijn?? Ik denk dat er sowieso een computer op iedere kamer zal zijn. Want wij zijn wel de hippe internet generatie!!! Dat onze ouders daar vrolijk aan mee doen doet daar niks aan af. Zouden er spelcomputers uit deze tijd zijn??? Dat de mannen elkaar op de x box of de playstation in maken met fifa 09 en de vrouwen op de wiii fit laten zien dat ze misschien wel oud zijn maar niet gebrekkig. Het zou wel gaaf zijn!!!

Welke plek zou de muziek dan in nemen. In huidige bejaardentehuizen lijkt deze niet zo prominent te zijn. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik hierover niet echt kan oordelen omdat ik ook niet dagelijks in een bejaardentehuis kom. Zouden er dan cover bands zijn die nummers van Marco Borsato, Anouk, Racoon en Krezip na doen en daarvoor de bejaardentehuizen langs gaan? Wellicht komt er dan ook een platendraaier langs die de nummers van Tiësto nog eens voorbij laat komen en daarbij rond schreeuwt kent u deze nog nog nog???

Zouden er dan ook nummers van deze tijd zijn op een blacklist komen omdat deze dan te gevaarlijk zijn?? Je zou hierbij kunnen denken aan liedjes die een dusdanig dansgedrag oproepen dat er een verhoogd risico is op gebroken heupen of liedjes waarbij er een verhoogd risico voor gehoorschade bij mensen met een gehoorapparaat?

Hoe zou de rest er dan uit zien? Zouden de scootmobielen van die tijd voorzien zijn van carkits??? Omdat iedere bejaarde zeker 1 telefoon heeft. Hoe zouden wij dan gekleed zijn?? Zou er sushi op het menu bij het menu van het bejaardentehuis staan? Niet dat ik het lust maar dat is toch iets van deze tijd toch? En de belangrijkste vraag: wat zal er nu beter zijn dan later? Oftwel Waarvan kunnen wij later zeggen vroegâh....

Toch leuke dingen om over na te denken vind ik...

Een tweede blog...

Vroeger

Hoi,

Na een column over later dacht ik: goh laat ik eens wat over vroeger schrijven. Vroeger leek alles mooier. Hoe kom ik hierbij? Nou ik keek van de week naar Knightrider... Je weet wel Stoer pratende auto en David Hassselhoff. Als kind zat ik er bij te kwijlen (niet vanwege Hasselhoff). Ik dacht tot op deze week dat het een geweldige serie was. Echter zag ik de onderstaande scene die alle heroïek van vroeger wegvaagde De scene ging als volgt: Een schurk op een motor rijdt weg. David rent voor zijn auto uit om de motor in te halen. De auto rijdt zelfstandig achter David aan. David beseft dat de motor te voet niet is in te halen en besluit in de auto te stappen die hem al tot zijn enkels was genaderd. Hij zegt daarmee iets in de zin van: kom snel we moeten ze pakken. Hij doet de portier open, trekt zijn jas aan met een zwoele blik en stapt in.

Wat is mijn punt? Waarom loop je voor je auto uit als je in een achtervolging zit terwijl die auto de beste auto voor dit voor dit soort situaties is of althans moet voorstellen? Als je boven op de piste staat dan zeg je toch ook niet dat je het eerst zonder snowboard wilt proberen?
Daarnaast zegt David dat ze snel achter die motor aan moeten en trekt hij vervolgens eerst heel rustig zijn jas aan... Hoezo?!?!?!? Is de airco in die auto ophol geslagen? Hangen de ijspegels aan het achteruitkijkspiegeltje? Waar slaat het op. Terwijl ik hier naar keek sloeg bij mij de bom in.... Mijn geliefde The A-team kampt met soortgelijke problemen. Hoeveel afleveringen zijn er wel niet gemaakt??? Hoeveel vuurgevechten zijn er wel niet geweest??? En ik kan mij maar 1 dode herinneren.... Niet dat ik kick op moorden ofzo maar toch... Hoe slecht schiet je dan wel niet?

Als kind dacht je hier nooit over na... Waarom moet je als je volwassen bent hierbij stil staan... Heb je dan niets beters te doen??? Heb je dan in 1x meer tijd dan als kind??? Zo ervaar ik het niet... Wellicht dat de realiteit de fantasie heeft ingehaald en dat de teleurstelling die daar uit voort komt deze reactie veroorzaakt.... Als kind wou ik altijd al een rolstoel als de auto uit Knightrider en ik heb nu een bus met navigatie, die ook nog eens de files met kille stem opnoemt voordat deze er staan, maar wel komen te staan....

Maar wellicht bestaat er helemaal geen teleurstelling maar denk je meer na omdat je je te oud voelt om met Lego, speelgoedauto's en G.I. Joe poppetjes te spelen.... Tip van de week: Stof je Lego eens af en bouw eens zonder doel het busje van The A-team zonder dat je je afvraagt of die bus werkelijk zo hard kan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.