Doorgaan naar hoofdcontent

Griep!

De laatste week van het afgelopen jaar had ik griep. Nu is griep een breed begrip maar ik had in elk geval griep gerelateerde klachten, of in elk geval koorts. Ik was zeg maar verkouden, misselijk (geen goede combi),  had keelpijn, geen stem meer, hoofdpijn, sliep veel, pijnlijke ledematen en koorts dus. Als dat geen griep is moet het wel heel dicht in de buurt van griep komen. Zeer hinderlijk en ik was ook nog eens heel druk. De griep kwam dus niet uit. Dat doet het al jaren niet meer trouwens. Sinds dat ik van de basisschool af ben komt griep bijzonder slecht uit. Daarom eist de griep af en toe gewoon mijn aandacht.

De griep is een vervelende vriend die iets te lang op je verjaardag blijft plakken en de stille hints dat het feestje voorbij is niet begrijpt of niet wil begrijpen. Ondanks dat wel een vriend. Dat klinkt misschien gek maar ik kan mij niet indenken dat mijn bed ooit lekkerder heeft gevoeld als toen ik laatst de griep had. Dat ligt niet aan het bed maar het komt door de griep. Het vervelende voor de griep is wel dat het bed met alle eer gaat strijken. Gelukkig weet ik beter. Ook een kruik en magnetronsloffen zijn van grotere waarden als ik griep heb. De met schapenwol gevoerde sloffen overigens niet. Ik heb medelijden met de schapen die de wol van de sloffen hebben gedragen. Wat moeten zij het koud gehad hebben.

De griep is een verplichte rustpauze, al was het maar omdat ik bij koorts de neiging krijg om super raar te dromen. Zo ook tijdens mijn afgelopen griepperiode. Ik was weer student en het vreemde was dat niemand mij kon vertellen wat voor een studie ik deed. Mijzelf kon het ook niet zoveel schelen want ik had griep. Tot overmaat van ramp sneuvelde mijn Ipad, gewoon omdat het op de grond viel. Met dat dat gebeurde kwam er een waanzinnig mooie naar mij toe. Niet zomaar een mooie vrouw maar echt een Doutze-eat-youre-hart-out mooie vrouw. Zij besloot mij te zoenen. Ik zoende voor het gemak maar terug en in mijzelf prees ik Apple voor de mogelijkheden die zij boden met de Ipad, waarschijnlijk zat dit in de laatste update.

De vrouw stopte met zoenen.  Ik zou haar die avond weer zien zei zij. Helaas zag ik haar niet meer want tegen die tijd was ik weer wakker geworden. Griep is namelijk niet oneindig. Nu ik een baan heb is dat maar goed ook want het zou mij zeer slecht uitkomen. Ik ben verzuimcoördinator geworden. Ik spreek nu dagelijks mensen die de griep hebben. Ze klinken zielig. Ik moet dan mijn best doen om niet de Wilders in mij naar boven te laten komen en het welbekende “doe eens normaal man!” te zeggen. Geniet van het bed, de warme douche, de rare dromen en bovenal de griep. Maar niet te lang, want je baas wil je ook weer een keer terug op het werk zien.

Reacties

  1. Mooi stukje, André. Wel lastig om niet te veel te verzuimen voor je werk als verzuimcoördinator

    Groet,

    Marnix

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.