Doorgaan naar hoofdcontent

Hoofdzaak.

Ik blog de laatste tijd wat weinig, dat lijkt tenminste zo. Ik blog natuurlijk op twee adressen. Je zou de blogs op geenbeperking.nl moeten lezen (die zijn bijna net zo goed als de blogs hier). Feit is wel dat ik minder blog dan dat ik eigenlijk het liefst zou willen. Hoe komt het dan dat ik niet meer dan twee per maand op dit blog zet? Ik ben de status der werkloosheid voorbij en dat voelt heerlijk! Maar daardoor lijkt het wel alsof ik thuis langer moet nadenken over dingen zoals de aan te trekken onderbroek voor de volgende dag en wat ik moet bloggen.

Het werk heeft zijn invloed op mijn bloggedrag. Niet alleen negatief overigens. Ik maak zat dingen mee waarover ik een heel blog kan vullen, alleen mag dat niet, beroepsgeheim. Dat is jammer maar geloof me het is beter als je het niet weet. Is er dan niets waarover ik mag bloggen wat aan mijn werk gerelateerd is? Natuurlijk wel, dat ga ik nu doen maar ik had een bruggentje nodig en ik wilde even laten weten hoe belangrijk ik ben omdat ik beroepsgeheimen heb. Ik heb ook een ego!

Mijn werk bij Claris arbodiensten is tegenwoordig opgefleurd met een headset. Dat is fijn, voor mijn werk bel ik veel en neem daarnaast ook nog eens de telefoon op. Toch voel ik in mij  de behoefte om mijn trouwe lezers te wijzen op de voor en nadelen van een headset. Want het lijkt heel leuk en je kunt er een hele hoop plezier aan beleven maar voordat je er één aanschaft is het goed om van de minder leuke kant te weten. Want die is er ook!

"pssshht Ladies & gentlemen, this is youre captain speaking psshht"

Laat ik eerst beginnen met de positieve kanten. Je hebt je handen vrij tijdens het bellen en dat is handig als je tegelijkertijd wilt typen. Voor de duidelijkheid je kan dus typen en bellen tegelijkertijd! Ik denk dat als de headset in de jaren negentig werd aangeboden deze zeker in zo’n foute dagvullende reclamespot van Mike met zijn Amerikaanse accent (ondanks dat zijn stem genasynchroniseerd werd) te zien was. Dit terzijde. Daarnaast kan je tijdens het bellen Mart-Smeets-gebaren met je pen maken. Tot slot kan je heel stoer “ pssshht Ladies & gentlemen, this is youre captain speaking psshht” zeggen.

Ondanks dat dat laatste wel heel stoer klinkt zijn er echt nadelen aan een headset. Zo gaat je oor zweten. Daarnaast is het heel aanlokkelijk om aan je microfoontje te likken maar is dit serieus ranzig. Je hebt dus een grote zelfbeheersing nodig. Tot slot wordt er nogal raar gedaan als je zegt “ pssshht Ladies & gentlemen, this is youre captain speaking psshht”. Je collega’s nemen je minder serieus en als je zo de telefoon opneemt dan zijn de reacties gewoon raar.

Mocht je de nadelen voor lief nemen dan is een headset echt wat voor jou. Mocht je er toch moeite mee hebben dan is het aan te raden om een ander gebruiksmiddel naar keuze te nemen.

Reacties

  1. haha ja je oor gaat er inderdaad van zweten. (en pijn doen!!)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.