Doorgaan naar hoofdcontent

Woensdag de 20ste.

Komende woensdag kan een hele rare woensdag worden. Ik kan vegetariër worden, we kunnen er massaal bewust van worden dat de wereld geteisterd wordt door een heftig virus, waarbij het misschien niet verstandig is om je op het Museumplein, in een groep groter dan twee, te laten douchen door een waterkanon of de Verenigde Staten van Amerika veranderen in de Verscheurde Staten van Amerika. Over dat laatste wil ik het even hebben.

Woensdag wordt Joe Biden ingezworen als de 46ste president van de Verenigde Staten en Donald Trump is daar niet bij. Hij is dan in Nederland. We hadden al een tijd geleden een afspraak staan met elkaar. We gingen er namelijk allebei wel van uit dat hij tegen deze tijd zou zijn afgezet. Hij wilde nog zijn financiën openbaar maken maar zeg nou zelf als het ondermijnen van een democratie nog geen reden is om eerder het werk neer te moeten leggen, wat dan wel? 

Sommige mensen zeggen dat hij er niet bij is omdat hij slecht tegen zijn verlies kan. Dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Zelf ken ik niemand anders die beter tegen zijn verlies kan dan Donald Trump. Zoals mijn vader het zou zeggen: Hij kan heel goed tegen zijn verlies, zolang hij maar wint. Kijk dat dat niet gebeurt is, daar kan Donald ook niets aan doen. Dus het is wel heel flauw hem dat aan te rekenen. 

"Hij wilde nog zijn financiën openbaar maken maar zeg nou zelf als het ondermijnen van een democratie nog geen reden is om eerder het werk neer te moeten leggen, wat dan wel?" 

Nee, hij was er wel klaar mee, dat hele machtigste-man-van-de-wereld-gedoe. Het komt wel vaker voor dat iemand net voordat hij of zij vertrekt niet helemaal die motivatie kan opbrengen die hij of zij op de eerste werkdag wel had. Niet chique, maar is chique nou echt het woord wat in je opkomt als je aan Donald Trump denkt?

De grote vraag is natuurlijk wat wij dan samen gaan doen. We gaan eerst even naar de bouwmarkt. Hij wilde nog een muur laten bouwen, ergens bij zijn landgoed aan de grens bij Mexico. Er was eerst wat gedoe over de kosten maar aangezien hij nu toch alle tijd heeft kan hij de muur toch zelf metselen, dat scheelt in de kosten.

Daarnaast wilt hij in Nederland naar een ziekenhuis om daar aan het zorgpersoneel zijn waardering uit te spreken over hun inzet in de strijd tegen het COVID 19 virus. Een virus waar hij vanaf de eerste dag alle ernst al van in zag. Sterker nog, eigenlijk nog voordat het virus er was trof hij al maatregelen. Om nog preciezer te zijn, toen Diederik Gommers nog in de luiers zat heeft Donald hoogstpersoonlijk zelf onderzoek gedaan naar een vaccin, vandaar, waarschijnlijk, dat dit zo lang op zich liet wachten. 

Dit is dus het ware verhaal achter de afwezigheid van Donald Trump bij de inauguratie, eigenlijk gewoon het verhaal van iemand die het, na 4 jaar, wel welletjes vindt. Laten we eerlijk zijn, hij is niet de enige die 4 jaar Trump genoeg vindt. Al het andere is nepnieuws, komt van nepmedia, de linkse media of het sinterklaasjournaal  


Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.