Doorgaan naar hoofdcontent

Prik

Sommige zien in mij een soort van macho. Iemand waarvan het eigenlijk zonde is dat hij in een rolstoel zit omdat hij anders dagelijks vrouwen en huilende baby’s uit brandende gebouwen zou redden, in de lunchpauze worstelt met wilde katachtige, die je niet op schoot wil hebben en voor het slapen nog even door een stad naar keuze wandelt om ervoor te zorgen dat al die inwoners van die stad rustig kunnen slapen. Eigenlijk zien sommige in mij een soort van Superman in burger. Maar dan met vliegangst. Niet zo zeer omdat ik vliegangst heb maar omdat het wel heel raar zou zijn om te denken dat ik zou kunnen vliegen.

Helaas, niets is minder waar dan dat ik een waardeloze superheld ben. Zelfs Robin van Batman zou mij uitlachen, dieper kan je als superheld niet zinken. Want laten we eerlijk zijn in zo’n maillot ben je toch wel het mietje onder de superhelden. Ik ben bang voor alles wat in of door mijn huid gedrukt kan worden. Ik ben bang voor naalden, spelden, messen, wespen, etc. etc. Soms kom je echter niet onder situaties uit waarbij er in je huid geprikt wordt, bijvoorbeeld bij het bloedprikken of een operatie. Om mijzelf er doorheen te slepen probeer ik mijn aandacht te verleggen. Ik spreek mijzelf (in gedachte) toe. Echter omdat ik altijd het laatste woord wil, ook als ik met mijzelf in conclaaf ben, leidt dit tot verwarrende, meervoudige persoonlijkhedenachtige situaties.

Oké André jij bent nu niet in het ziekenhuis maar op een hele mooie plek. In de Alpen ofzo. Wat moet ik in de Alpen? Nou gewoon genieten van de omgeving. In deze tijd van het jaar? Ja hoezo? Het barst daar van het dronken skivolk nu. Ja, maar jij vond de receptioniste nogal aantrekkelijk. Dat is vreemd. Hoezo? Ik zit niet in een hotel maar ik heb een appartementje gehuurd. Ja, maar dat is met receptioniste, heel exclusief, anders hoor je er gewoon niet bij in de Alpen. Oh dat heb ik mooi voor elkaar dan, volgens mij zie ik haar al… ZE HEEFT EEN NAALD IN DE HAND!!! Nee dat is geen naald dat is een bloementje. Sodemieter op! Dat is een naald en de receptioniste is totaal niet aantrekkelijk, ze heeft een snor! Net als die verpleegkundige.

Enfin dat werkt dus niet. Dan schrik je des te meer als je bij twee student verpleegsters in de bus zit. Alwaar zij praktijk ervaringen delen. “heb jij al mogen prikken? Ja, Leuk is dat he? Ja! En mensen vinden het totaal niet erg als je eens een keert mis prikt.”Totaal niet erg? De meest afschuwelijke verwensingen schieten er door mijn hoofd als dat gebeurt… Ik uit ze niet omdat ik uiterst beheerst ben en omdat mijn kaak te druk bezig is met het krampachtig vastbijten in mijn onderlip. Ik hou het dan altijd bij de gedachte dat als de betreffende verpleegkundige ooit in een brandend gebouw zit ik haar mooi niet kom redden, huilende baby of niet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.