Doorgaan naar hoofdcontent

Intens geluk.

Nooit verwacht dat ik mij in 2011 zo gelukkig zou voelen. Iets wat het vorige kabinet niet gelukt is wordt met dit kabinet in een korte tijd al bereikt. Ik voel intens geluk opkomen. Dat het zoet al zo snel na het zuur weet te komen verbaasd mij ten zeerste. Het is dat hij het al is maar anders zou ik het van de daken schreeuwen: RUTTE 4 PRESIDENT. Als ik een vrouw was had ik aan zijn voeten gelegen, nu zal dat alleen gebeuren als hij zelfs mijn rolstoel wegbezuinigd, hij kan immers niet alles hebben. Eigenlijk is het niet eens Mark Rutte wie ik zo dankbaar zou moeten zijn, maar toch denk ik dat hij er een grote inspiratiebron voor is geweest. Ik zou eigenlijk Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus moeten bedanken, maar dit alles stond al vast in het regeerakkoord en daar schijnt Rutte toch wel enige invloed op te hebben gehad.

Op de afsluitdijk, de A6 (Almere – Joure), de A2 bij Everdingen en de A16 ( Moerdijk – Breda) mogen we vanaf maart geen 120 kilometer per uur maar wel 130 kilometer per uur. Een genot voor de echte automobilist. Waar de wijzer van de kilometerteller eerst bij 120 kilometer op de wijzerplaat zat te branden heeft hij nu daadwerkelijk alle ruimte om rustig uit te lopen naar de 130. Dit stel ik natuurlijk geheel theoretisch want de ruimte om als wijzer van een kilometerplaat naar 130 kilometer te wijzen is op zich niet nieuw. Half Nederland rijdt ongeveer al 140 kilometer per uur, maar het gaat mij om het idee.

Maar het is heerlijk om 5 minuten sneller over de afsluitdijk te kunnen. Over een jaar zullen we met zijn alle al zeggen hoe schandalig langzaam wij daaroverheen reden. Pure tijdsverspilling! Tijd is geld, ook op de afsluitdijk. Ook de route tussen Almere en Joure zal nooit meer hetzelfde zijn. Waar het vroeger tergend lang duurde om in Joure aan te komen is het nu in een poep en een zucht gedaan. De DVD voor de kinderen op de achterbank is nog niet begonnen of Joure is al in zicht. Het eeuwige dilemma is voorbij: rijden we in één keer naar Joure of overnachten we eerst? Vaak werd er overigens gelijk doorgereden wegens het ontbreken van een deugdelijk hotel, maar dit terzijde

Voor diegene die nu twijfelt: ja, ik ben cynisch. Waarom? Het gaat om 10 kilometer per uur. Zaten we daarom op dit kabinet te wachten? De gehele achterliggende gedachte van 10 kilometer per uur sneller ontgaat mij een beetje al zal die er best zijn (betere doorstroming enzo) Maar het is maar 10 kilometer per uur hoeveel haalt dit uit? Zijn er bij het OV geen grotere problemen om mee aan de slag te gaan? Nu schreeuw ik dit wellicht wel populistisch, misschien zit er wel een bredere gedachte achter? Rutte wil niet dat dit een kabinet wordt waarbij alleen rechts Nederland de vingers aflikt, ook op de linkerbaan zal men nu smullen.

Reacties

  1. ik wilde al bijna tegen je gaan schreeuwen haha!! Rutte is echt een kut kabinet! ik ben meer gaan werken en nu krijg ik geen eens meer aanvulling op mijn salaris omdat ik volgens het kabinet dus genoeg verdien als gehandicapte.. lekker stimulans om meer te gaan werken niet? (dat wil dus zeggen dat ik net zoveel verdiende als voorheen)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.