Nooit verwacht dat ik mij in 2011 zo gelukkig zou voelen. Iets wat het vorige kabinet niet gelukt is wordt met dit kabinet in een korte tijd al bereikt. Ik voel intens geluk opkomen. Dat het zoet al zo snel na het zuur weet te komen verbaasd mij ten zeerste. Het is dat hij het al is maar anders zou ik het van de daken schreeuwen: RUTTE 4 PRESIDENT. Als ik een vrouw was had ik aan zijn voeten gelegen, nu zal dat alleen gebeuren als hij zelfs mijn rolstoel wegbezuinigd, hij kan immers niet alles hebben. Eigenlijk is het niet eens Mark Rutte wie ik zo dankbaar zou moeten zijn, maar toch denk ik dat hij er een grote inspiratiebron voor is geweest. Ik zou eigenlijk Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus moeten bedanken, maar dit alles stond al vast in het regeerakkoord en daar schijnt Rutte toch wel enige invloed op te hebben gehad.
Op de afsluitdijk, de A6 (Almere – Joure), de A2 bij Everdingen en de A16 ( Moerdijk – Breda) mogen we vanaf maart geen 120 kilometer per uur maar wel 130 kilometer per uur. Een genot voor de echte automobilist. Waar de wijzer van de kilometerteller eerst bij 120 kilometer op de wijzerplaat zat te branden heeft hij nu daadwerkelijk alle ruimte om rustig uit te lopen naar de 130. Dit stel ik natuurlijk geheel theoretisch want de ruimte om als wijzer van een kilometerplaat naar 130 kilometer te wijzen is op zich niet nieuw. Half Nederland rijdt ongeveer al 140 kilometer per uur, maar het gaat mij om het idee.
Maar het is heerlijk om 5 minuten sneller over de afsluitdijk te kunnen. Over een jaar zullen we met zijn alle al zeggen hoe schandalig langzaam wij daaroverheen reden. Pure tijdsverspilling! Tijd is geld, ook op de afsluitdijk. Ook de route tussen Almere en Joure zal nooit meer hetzelfde zijn. Waar het vroeger tergend lang duurde om in Joure aan te komen is het nu in een poep en een zucht gedaan. De DVD voor de kinderen op de achterbank is nog niet begonnen of Joure is al in zicht. Het eeuwige dilemma is voorbij: rijden we in één keer naar Joure of overnachten we eerst? Vaak werd er overigens gelijk doorgereden wegens het ontbreken van een deugdelijk hotel, maar dit terzijde
Voor diegene die nu twijfelt: ja, ik ben cynisch. Waarom? Het gaat om 10 kilometer per uur. Zaten we daarom op dit kabinet te wachten? De gehele achterliggende gedachte van 10 kilometer per uur sneller ontgaat mij een beetje al zal die er best zijn (betere doorstroming enzo) Maar het is maar 10 kilometer per uur hoeveel haalt dit uit? Zijn er bij het OV geen grotere problemen om mee aan de slag te gaan? Nu schreeuw ik dit wellicht wel populistisch, misschien zit er wel een bredere gedachte achter? Rutte wil niet dat dit een kabinet wordt waarbij alleen rechts Nederland de vingers aflikt, ook op de linkerbaan zal men nu smullen.
Op de afsluitdijk, de A6 (Almere – Joure), de A2 bij Everdingen en de A16 ( Moerdijk – Breda) mogen we vanaf maart geen 120 kilometer per uur maar wel 130 kilometer per uur. Een genot voor de echte automobilist. Waar de wijzer van de kilometerteller eerst bij 120 kilometer op de wijzerplaat zat te branden heeft hij nu daadwerkelijk alle ruimte om rustig uit te lopen naar de 130. Dit stel ik natuurlijk geheel theoretisch want de ruimte om als wijzer van een kilometerplaat naar 130 kilometer te wijzen is op zich niet nieuw. Half Nederland rijdt ongeveer al 140 kilometer per uur, maar het gaat mij om het idee.
Maar het is heerlijk om 5 minuten sneller over de afsluitdijk te kunnen. Over een jaar zullen we met zijn alle al zeggen hoe schandalig langzaam wij daaroverheen reden. Pure tijdsverspilling! Tijd is geld, ook op de afsluitdijk. Ook de route tussen Almere en Joure zal nooit meer hetzelfde zijn. Waar het vroeger tergend lang duurde om in Joure aan te komen is het nu in een poep en een zucht gedaan. De DVD voor de kinderen op de achterbank is nog niet begonnen of Joure is al in zicht. Het eeuwige dilemma is voorbij: rijden we in één keer naar Joure of overnachten we eerst? Vaak werd er overigens gelijk doorgereden wegens het ontbreken van een deugdelijk hotel, maar dit terzijde
Voor diegene die nu twijfelt: ja, ik ben cynisch. Waarom? Het gaat om 10 kilometer per uur. Zaten we daarom op dit kabinet te wachten? De gehele achterliggende gedachte van 10 kilometer per uur sneller ontgaat mij een beetje al zal die er best zijn (betere doorstroming enzo) Maar het is maar 10 kilometer per uur hoeveel haalt dit uit? Zijn er bij het OV geen grotere problemen om mee aan de slag te gaan? Nu schreeuw ik dit wellicht wel populistisch, misschien zit er wel een bredere gedachte achter? Rutte wil niet dat dit een kabinet wordt waarbij alleen rechts Nederland de vingers aflikt, ook op de linkerbaan zal men nu smullen.
ik wilde al bijna tegen je gaan schreeuwen haha!! Rutte is echt een kut kabinet! ik ben meer gaan werken en nu krijg ik geen eens meer aanvulling op mijn salaris omdat ik volgens het kabinet dus genoeg verdien als gehandicapte.. lekker stimulans om meer te gaan werken niet? (dat wil dus zeggen dat ik net zoveel verdiende als voorheen)
BeantwoordenVerwijderen