Doorgaan naar hoofdcontent

Het EK.

Wat een klote EK, ik val maar gelijk met de deur in huis. Er is nog niets verloren, we moeten nog twee wedstrijden en die gaan we ongetwijfeld winnen. Oké, toegegeven ik heb toch wel een beetje mijn twijfels. Wie eigenlijk niet? Dat we nu verloren hebben van Denemarken is zo erg nog eigenlijk niet. We (Nederland) hebben wel goed gespeeld, Denemarken had vaak geluk. Maar het hele EK is rot Nederland werd bij het begin al afgekraakt door mensen die zelf vonden dat hun mening er toe deed. De EK sfeer is er niet. We geloven er niet in.

De supermarktketen die normaal gesproken met een leuke actie komt scheept de boel af met voetbalplaatjes die je anders moet kopen. Een andere supermarktketen springt en dat gat met irritante piepbeestje en laat Ernst Daniël Smidt die verkopen op de melodie van de vogeltjesdans. Waarom?!?!?!?

Tot overmaat van ramp komt een bepaald biermerk, welke hofleverancier is van de dameskledij bij grote voetbaltoernooien, met een uiterst truttig stukje textiel aan zetten. De gadget van dit jaar zijn buitenspiegelhoezen voor over de spiegels van je auto. Die moet je gewoon kopen en krijg je nergens gratis bij. Dit EK wordt dus niets.

Het Nederlands elftal vond ons, het publiek en tevens betweters, te kritisch. Dat klopt. Dat zijn we ook. Het Nederlands elftal wilde aantonen met een monsterzege op Noord -Ierland dat de kritiek onterecht was. Dat is ze niet gelukt. Ze hebben wel aangetoond dat ze minder goed konden drinken dan hun opponent want anders was de wedstrijd wel spannender geweest.
" De gadget van dit jaar zijn buitenspiegelhoezen voor over de spiegels van je auto. Die moet je gewoon kopen en krijg je nergens gratis bij. Dit EK wordt dus niets."
Het erge aan deze nederlaag is niet het verlies aan punten, die we nodig hebben, maar eerder de nutteloze kritiek die we over ons heen zullen krijgen. Niet door andere. Nee, de kritiek komt van onszelf. De Huntelaar vs Van Persie discussie zal weer oplaaien, Op de linksback positie zal men hameren, dit terwijl het geklungel, net als in de politiek over rechts kwam. Moeten wij onszelf dit aan doen?

Ik denk het niet. We moeten de nutteloze kritiek gaan boycotten. Als Derksen kritisch gaat doen zet de TV dan uit. Dat is zonde want dan mis je wel Van der Gijp maar ik zeg doen! Zet de TV maar uit. Daarnaast moeten we de wakkerste krant van Nederland boycotten. De kans is zeer groot dat Cruyff weer met kritiek gaat strooien. Mocht hij dat niet doen dan is Nederland zeker niet slechter af met een dagje zonder die krant, al is dat zeker een zeer persoonlijke mening.

Alle collega’s die maandag buiten proportioneel kritisch of neerbuigend over het Nederlands elftal  praten mogen weggepest worden, daar zijn wij in Nederland goed in volgens een vakbond. De zinnen ZE hebben verloren en Zie je wel ik had het al gezegd. Zijn voldoende reden voor een genadeloze afstraffing. In de tussentijd moeten wij de Duitsers inmaken, althans 11 van ons. De rest trekt het oude jurkje van dat ene biermerk uit de kast en de brulhoeden van dat andere biermerk en aanmoedigen geblazen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.