Doorgaan naar hoofdcontent

De Politicus en dus geen Heilige.

Hoe ver moet je als politicus gaan om er voor te zorgen dat je declaratie van een dinertje met, niet geheel onbesproken gezelschap, niet meer opvalt? Je gaat even toeren met je dienstwagen op kosten van “de zaak”. Welke zaak weet je niet meer want er zijn meerdere zaken. Bovendien voel je die fles wijn van honderd zoveel euro best wel. Best prijzig, maar het volk mag toch niet verwachten dat je de volgende ochtend  met een kater hun belangen behartigd omdat je zondig goedkope wijn moest drinken.    


Dat moest een toenmalig provinciaal politicus gedacht hebben. Hij is een politicus, geen heilige. Dit om verwarring te voorkomen. Hij haalt het zelf kenbaar nogal eens doorelkaar. Mark Verheijen heet deze politicus. Met zijn, nu al, klassieker ik ben een politicus, geen heilige gaf hij de VVD een nieuwe betekenis. Volkomen Verdacht Declareren (VVD), toch grappig denk ik dan. Volgens de beste man gaat het om enkele honderden euro’s, volgens het NRC om duizenden euro’s. De NRC zal wel gelijk hebben, volgens deze politicus is het NRC er juist met een stofkam doorheen gegaan. 

Dat is dan ook de reden waarom deze politicus honderden euro’s gaat terug betalen. Daarmee is de kous af want de premier vindt het allemaal opgeblazen en Halbe ook.  En als Halbe het vindt dan is het zo. Halbe vergeet alleen wat zaken op dit punt. Als een niet heilige en een niet politicus dit overkomt bij een niet politieke baan dan zijn de rapen gaar. Het zou een baan kunnen kosten. Ook al is het gebeurd tijdens een eerdere functie. Ik zou het in dit geval wel jammer vinden. Niet alleen vanwege de puppyogen van deze politicus tijdens zijn perssmoesje.
"Met zijn, nu al, klassieker ik ben een politicus, geen heilige gaf hij de VVD een nieuwe betekenis."
De serie House of Cards wordt uitgezonden door Netflix. Ik vind het werkelijk een topserie! Het laat een beetje het ellebogen werk in de Amerikaanse politiek, fictief en wat over de top, dat wel. Maar toch heel leuk om naar te kijken. Nu moet je, om die serie te kunnen bekijken, een abonnement nemen op Netflix. Toch fijn dat de VVD nu een alternatief biedt voor de mensen die dat gewoon niet kunnen veroorloven. Dat is toch een groep waar de VVD het doorgaans niet echt van moet hebben. Je kent ze wel mensen met het minimumloon of minder. Een campagnestunt als je het mij vraagt.

Je vraagt je nu wel af wie er heeft gelekt naar de pers. Wie heeft er een loslippige relatie met de pers? Loslippig mag volgens House of cards principe zowel letterlijk als figuurlijk genomen worden. Heeft Halbe een “relatie” bij de pers? Wat vindt zijn  vrouw daarvan? Was deze politicus een bedreiging voor hem? Het komt allemaal goed met de VVD, daarvan ben ik overtuigd. Tenminste als het allemaal klopt wat ik beweer. Dan heeft Halbe de touwtjes in handen en is hij de grote redder van de VVD. Allen als deze politicus binnenkort met draaiende motor ergens buitenbewustzijn wordt aangetroffen vind ik het wel teveel op House of cards lijken.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.