Doorgaan naar hoofdcontent

K's choice- losing you

Het was ergens eind 2007,8 begin 2008 dat ik kennis maakte met K's choice. Behoorlijk laat want de succesjaren van de band lagen op dat moment al achter ons. Ik zou eind januari naar de vrienden van Amstel live gaan en ik bekeek de playlist. Allemaal bekende namen, Leaf, Guus Meeuwis, Di-rect, Acda en de Munnik en nog vele anderen. Ook één tot dan toe onbekende van mij, ene Sarah Bettens.
Na kort googlen kwam ik er achter dat zij de frontvrouw was/is van de Belgische rockformatie K's choice. 2003 stopte deze band er mee maar volgende maand komt er nieuw werk. Het bekendste nummer van hen is ongetwijfeld not an addict. Dit nummer werd dan ik ook gespeeld op de vrienden van Amstel live met Di-rect wat, zoals dat vaker gebeurt bij goede live acts, kippenvel opleverde. Het was een ohja moment. Het nummer kwam mij inderdaad bekend voor. Dat mocht ook wel want het nummer werd in de jaren '90 internationale hit tot in de Verenigde staten aan toe.
Ik besloot die avond dat als ik ooit een cd van K's choice zou kunnen kopen ik die zou kopen (ja, ik koop nog gewoon cd's). Twee jaar later kom ik een vage cd zaak en kijk ik in een vak met afgeprijsde cd's. Helemaal vooraan lag daar een best off cd van... Jawel K's choice. Ik herkende in de titellijst enkel het eerder genoemde not an addict en was dan ook benieuwd naar de rest.
Eenmaal thuis gekomen veranderde mijn nieuwsgierigheid in blijheid. Naast het nummer wat ik al kende bleek de cd vol te staan met nummer waarop je compleet uit je dank kon gaan. Eén daarvan is losing you. Chaotisch en zo lekker. Het begint met een heftige drumsessie en een megafoon/ simpel bekertje o.id. Lekkere gitaarriffjes en de karakteristieke stem van Sarah Bettens maken het geheel compleet. Een ideaal nummer om even op te peppen, iets wat we wel kunnen gebruiken deze winter lijkt me. Daarom deze maand het nummer losing you van K's choice.

Helaas kan ik de clip niet op mijn weblog zetten (insluiten is niet mogelijk gemaakt op youtube) Natuurlijk heb ik wel een linkje: http://www.youtube.com/watch?v=hNOU_jWETwI
Om toch een clipje online te zetten hier mijn (echte) kennismaking met K's choice.... maar vergeet niet bij het linkje te kijken!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Brief aan Scarlett Johansson.

Lieve Scarlett, Ik dacht laat ik mijn brief aan jou maar amicaal openen na hetgeen jij de afgelopen week met ons deelde. Al had je dat naar alle waarschijnlijkheid zelf liever niet gedeeld. Ik vind het oprecht vervelend voor je, het is dan ook een schrale troost om te stellen dat je bij velen, hoofdzakelijk mannen, populairder bent geworden. Het is de vraag of je op deze aandacht zat te wachten. Kwade tongen beweren van wel maar ik weiger dat te geloven. Als je zo nodig aandacht had gewild dan had je er wel voor gezorgd dat er een leuke deal met een zogenaamd mannenblad was geweest. De zogenaamde (Patricia) Paay oplossing, zij geniet daar al jaren van.

Wachten.

Onlangs was ik in London. Een geweldige stad! Ik was daar voor de Paralympics maar tussendoor was er ook een moment om London zelf te bekijken. Alle clichés kloppen Zwarte taxi’s, rode bussen, witte Bonen, rode tomaten saus, mensen die in tegenstelling tot mensen in Parijs wel goed Engels en een toren die de mensen aldaar Ben noemen, Grote ben. De Dom vind ik zelf persoonlijk een betere naam voor een toren, maar ik ben dan ook geen Engelsman. Ook waren daar de Guards. De wachten voor HET Paleis. Wat heb ik een medelijden met die Guards gekregen. Als Guard ben je stiekem toch wel de Europese toeristische pispaal.

Schuimbekken.

Ik kan het niet meer ontkennen. Ik zie het leven sinds een aantal weken zoveel zonniger, ik ben vrolijker en ik zit lachend in de ochtendspits (zelfs nu deze er niet is in verband met de zomerperiode). Ik denk dat ik het licht gezien heb! Het was even wikken en wegen, de twijfel maakte zich overduidelijk meester van mij. Maar sinds ik de stap gezet heb ben ik eigenlijk gewoon ander mens. Of nou ja, soort van dan. Ik kijk er niet meer tegen op en dat vind ik een hele fijne gedachte. Niet dat ik het dan maar oversloeg maar ik zag er achteraf gezien tegen op.